Lekcje biblioteczne

2019/2020

  1. Książka moim przyjacielem – prezentacja oraz ankieta na temat zainteresowań czytelniczych – kl. II – 18.09.2019
  2. Czytanie popłaca, bo umysł wzbogaca! – ankieta na temat zainteresowań czytelniczych – kl. IV
  3. Pasowanie na czytelnika – zapoznanie z regulaminem biblioteki szkolnej (2 godziny) – kl. I
  4. Tysiąc powodów by czytać – ankieta na temat zainteresowań czytelniczych – kl. VI
  5. Zasady bezpiecznego korzystania z internetu – kl. VII
  6. Bezpieczeństwo dzieci i młodzieży online (cz. 1) – kl. VIII
  7. Jak reagować na zagrożenia w sieci? (18.11.2019 r.) – kl. III
  8. Zagrożenia wynikające z korzystania z internetu (cz. 1) – kl. VI
  9. Dzień Pluszowego Misia – gr. 0 „a”, 0 „b”, I, II
  10. Mów, jeśli coś jest nie tak – bezpieczeństwo w sieci – kl. V
  11. Na co warto uważać w sieci? – kl. IV
  12. Historia Bożego Narodzenia oczami osiołka i jego przyjaciela – kl. II
  13. Bezpieczeństwo dzieci i młodzieży online (cz. 2) – kl. VIII
  14. Zagrożenia wynikające z korzystania z internetu (cz. 2) – kl. VI
  15. Przykłady ryzykownych zachowań w sieci – kl. IV
  16. W świątecznym nastroju – tradycje bożonarodzeniowe – kl. I
  17. Niezwykłe przygody aniołów – kl. I

 

2018/2019

  1. Pasowanie na czytelnika – I
  2. Czytanie to najpiękniejsza zabawa jaką ludzkość sobie wymyśliła – ankieta na temat zainteresowań czytelniczych – kl. II
  3. Zachęcamy do czytania: książka sposobem na nudę – ankieta na temat zainteresowań czytelniczych – kl. III a
  4. Pierwszy dzwonekw jaki sposób telefon zmienił życie ludzi? – IV a, IV b
  5. Wynalazki i odkryciaAlexander Graham Bell – V
  6. Książki są jak towarzystwo, które sobie człowiek dobiera – ankieta na temat zainteresowań czytelniczych – kl. VI
  7. Bookcrossing jako nowa forma popularyzowania czytelnictwa – VII
  8. Komunikacja dawniej i dziś – zalety i wady używania telefonu – VIII
  9. Dzień Pluszowego Misia – 116. urodziny ulubionej maskotki dzieci – gr. „0” a, b, c
  10. Gdzie jest Mimi? – cyberprzemoc w sieci – kl. V
  11. Przygody Fejsmena ochrona prywatności online. Bezpieczeństwo w serwisach społecznościowych – VII
  12. Konsekwencje cyberprzemocy – jak chronić siebie i innych? – V
  13. Bezpieczeństwo w sieci – omówienie zagrożeń – IV b
  14. Bądź dobrym kumplem – mówimy „NIE” dokuczaniu – III a
  15. Zuźka i Tunio poznają Internet – korzyści i zagrożenia – II
  16. Sposoby reagowania na sytuacje zagrażające w sieci – VI
  17. Właściwa postawa wobec agresji w sieci – III GIM
  18. Jak reagować na przemoc w sieci? – III a
  19. Internet bez „hejtu” – IV b
  20. Mój przyjaciel Necio – zapoznanie dzieci z Internetem i uwrażliwienie na zagrożenia związane z korzystaniem z sieci – „0” c
  21. Kim zostanę, gdy dorosnę? Prezentacja wierszy o zawodach – „0” c
  22. pl – zasady bezpiecznego korzystania z Internetu – 3 godziny lekcyjne – kl. III a

 

2017/2018

  1. Książka moim przyjacielem – promocja książek z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych – kl. I-III
  2. Dlaczego warto czytać książki? Badanie zainteresowań czytelniczych – kl. IV-VI
  3. Twardy orzech do zgryzienia – rozumienie i stosowanie związków frazeologicznych– kl. VI (prezentacja multimedialna)
  4. Bajki na każdą okazję – zajęcia z elementami biblioterapii – kl. II b
  5. Poradnik małego recytatora (prezentacja multimedialna)
  6. Zajęcia recytatorskie – kl. II b
  7. 2016/2017
  8. Szczęście się mnoży, kiedy się je dzieli – kl. III a, III b
  9. Jak radzić sobie ze złością – kl. IV-VI
  10. Postać Ireny Sendlerowej – kl. gim.
  11. O wartościach, czyli co jest w życiu najważniejsze – kl. I a, I b, II a, II b

2015/2016

  1. Pasowanie na Rycerza Książki – kl. I a i b
  2. Dzień Pluszowego Misia (prezentacja multimedialna) – gr. „0” a i kl. I
  3. Magiczny świat bajek, baśni i opowieści. Teatrzyk kamishibai jako jedna z form pobudzających zainteresowania czytelnicze wśród najmłodszych – kl. I a, I b, I a, II b, III
  4. Cudowne i pożyteczne, coś więcej niż hobby – kl. V, VI
  5. Przyjaciele ze Stumilowego Lasu z wykorzystaniem słuchowiska Urodziny Kłapouchego – kl. I a
  6. Przyjaciele ze Stumilowego Lasu z wykorzystaniem słuchowiska Kubuś
    i miodowe drzewo
    – II b
  7. Układ treści książki zajęcia z wykorzystaniem plansz edukacyjnych oraz słowników – kl. V
  8. Biblioteka, jej zbiory i zasady korzystania – kl. I a, I b, II a, II b, III, IV, V, VI

2014/2015

  1. Karta katalogowa źródłem wiedzy o książce (prezentacja multimedialna) – kl. V
  2. Historia i zastosowanie telefonu (prezentacja multimedialna) – kl. IV, V i VI
  3. Pasowanie na Rycerza Książki – kl. I a i b
  4. Dzień Pluszowego Misia (prezentacja multimedialna) – kl. I a i b
  5. Potyczki ortograficzne – kl. V
  6. Wizyta w bibliotece, przypomnienie regulaminu, prezentacja najstarszych książek – kl. I

2013/2014

  1. I – Pasowanie na Rycerza Książki
  2. I i II – Dzień Pluszowego Misia (prezentacja multimedialna)
  3. II – Poznajemy budowę książki
  4. VI – Reklama – informacja czy manipulacja?
  5. II – W krainie lodu – praca z lekturą Zaczarowana zagroda
  6. III – Karta katalogowa źródłem wiedzy o książce (prezentacja multimedialna)
  7. V – ćwiczenia gramatyczno-ortograficzne (4 lekcje)
  8. VI – ćwiczenia gramatyczno-ortograficzne (3 lekcje)

2012/2013

  1. zajęcia w gr. 0 „a” – nauka recytacji wierszy
  2. zajęcia w gr. „0” a – Sztuka pięknej recytacji (praca zbiorowa, udział
    w przesłuchaniach przed konkursem recytatorskim)
  3. V i VI Karta katalogowa źródłem wiedzy o książce (prezentacja multimedialna)
  4. IV, V, VI – Doskonalenie umiejętności czytania ze zrozumieniem

2011/2012

  1. „Dlaczego nazywam się Plastuś?” – zabawy słowno-plastyczne z wykorzystaniem utworu Plastusiowy pamiętnik Marii Kownackiej.
  2. Książka moim przyjacielem.
  3. Podróż do Krainy Bajek i Baśni.
  4. Czy ta książka Cię zainteresuje?
  5. Czy umiesz słuchać i przekazywać informacje?
  6. Jak media wpływają na zwyczaje i zainteresowania ludzi?
  7. Dlaczego warto czytać książki?
  8. Sposoby komunikowania się – mowa werbalna i niewerbalna.
  9. Porozmawiajmy o szczęściu i jego symbolach.
  10. Uprzejmość – trudna to sztuka” – poznajemy baśń pt. Wróżki Ch. Perrault
  11. Dlaczego warto być uprzejmym? – odpowiada Ch. Perrault.
  12. Jak powstało pismo?
  13. Wyjaśniamy znaczenie związków frazeologicznych – praca ze słownikiem.
  14. „Hałaśliwe” wyrazy – analiza zasad ich pisowni.
  15. Gramatyka, co z głowy nie umyka – ćwiczenia.
  16. O czasowniku wiem wszystko! – ćwiczenia.