Lekcje biblioteczne
2019/2020
- Książka moim przyjacielem – prezentacja oraz ankieta na temat zainteresowań czytelniczych – kl. II – 18.09.2019
- Czytanie popłaca, bo umysł wzbogaca! – ankieta na temat zainteresowań czytelniczych – kl. IV
- Pasowanie na czytelnika – zapoznanie z regulaminem biblioteki szkolnej (2 godziny) – kl. I
- Tysiąc powodów by czytać – ankieta na temat zainteresowań czytelniczych – kl. VI
- Zasady bezpiecznego korzystania z internetu – kl. VII
- Bezpieczeństwo dzieci i młodzieży online (cz. 1) – kl. VIII
- Jak reagować na zagrożenia w sieci? (18.11.2019 r.) – kl. III
- Zagrożenia wynikające z korzystania z internetu (cz. 1) – kl. VI
- Dzień Pluszowego Misia – gr. 0 „a”, 0 „b”, I, II
- Mów, jeśli coś jest nie tak – bezpieczeństwo w sieci – kl. V
- Na co warto uważać w sieci? – kl. IV
- Historia Bożego Narodzenia oczami osiołka i jego przyjaciela – kl. II
- Bezpieczeństwo dzieci i młodzieży online (cz. 2) – kl. VIII
- Zagrożenia wynikające z korzystania z internetu (cz. 2) – kl. VI
- Przykłady ryzykownych zachowań w sieci – kl. IV
- W świątecznym nastroju – tradycje bożonarodzeniowe – kl. I
- Niezwykłe przygody aniołów – kl. I
2018/2019
- Pasowanie na czytelnika – I
- Czytanie to najpiękniejsza zabawa jaką ludzkość sobie wymyśliła – ankieta na temat zainteresowań czytelniczych – kl. II
- Zachęcamy do czytania: książka sposobem na nudę – ankieta na temat zainteresowań czytelniczych – kl. III a
- Pierwszy dzwonek – w jaki sposób telefon zmienił życie ludzi? – IV a, IV b
- Wynalazki i odkrycia – Alexander Graham Bell – V
- Książki są jak towarzystwo, które sobie człowiek dobiera – ankieta na temat zainteresowań czytelniczych – kl. VI
- Bookcrossing jako nowa forma popularyzowania czytelnictwa – VII
- Komunikacja dawniej i dziś – zalety i wady używania telefonu – VIII
- Dzień Pluszowego Misia – 116. urodziny ulubionej maskotki dzieci – gr. „0” a, b, c
- Gdzie jest Mimi? – cyberprzemoc w sieci – kl. V
- Przygody Fejsmena ochrona prywatności online. Bezpieczeństwo w serwisach społecznościowych – VII
- Konsekwencje cyberprzemocy – jak chronić siebie i innych? – V
- Bezpieczeństwo w sieci – omówienie zagrożeń – IV b
- Bądź dobrym kumplem – mówimy „NIE” dokuczaniu – III a
- Zuźka i Tunio poznają Internet – korzyści i zagrożenia – II
- Sposoby reagowania na sytuacje zagrażające w sieci – VI
- Właściwa postawa wobec agresji w sieci – III GIM
- Jak reagować na przemoc w sieci? – III a
- Internet bez „hejtu” – IV b
- Mój przyjaciel Necio – zapoznanie dzieci z Internetem i uwrażliwienie na zagrożenia związane z korzystaniem z sieci – „0” c
- Kim zostanę, gdy dorosnę? Prezentacja wierszy o zawodach – „0” c
- pl – zasady bezpiecznego korzystania z Internetu – 3 godziny lekcyjne – kl. III a
2017/2018
- Książka moim przyjacielem – promocja książek z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych – kl. I-III
- Dlaczego warto czytać książki? Badanie zainteresowań czytelniczych – kl. IV-VI
- Twardy orzech do zgryzienia – rozumienie i stosowanie związków frazeologicznych– kl. VI (prezentacja multimedialna)
- Bajki na każdą okazję – zajęcia z elementami biblioterapii – kl. II b
- Poradnik małego recytatora (prezentacja multimedialna)
- Zajęcia recytatorskie – kl. II b
- 2016/2017
- Szczęście się mnoży, kiedy się je dzieli – kl. III a, III b
- Jak radzić sobie ze złością – kl. IV-VI
- Postać Ireny Sendlerowej – kl. gim.
- O wartościach, czyli co jest w życiu najważniejsze – kl. I a, I b, II a, II b
2015/2016
- Pasowanie na Rycerza Książki – kl. I a i b
- Dzień Pluszowego Misia (prezentacja multimedialna) – gr. „0” a i kl. I
- Magiczny świat bajek, baśni i opowieści. Teatrzyk kamishibai jako jedna z form pobudzających zainteresowania czytelnicze wśród najmłodszych – kl. I a, I b, I a, II b, III
- Cudowne i pożyteczne, coś więcej niż hobby – kl. V, VI
- Przyjaciele ze Stumilowego Lasu z wykorzystaniem słuchowiska Urodziny Kłapouchego – kl. I a
- Przyjaciele ze Stumilowego Lasu z wykorzystaniem słuchowiska Kubuś
i miodowe drzewo – II b - Układ treści książki zajęcia z wykorzystaniem plansz edukacyjnych oraz słowników – kl. V
- Biblioteka, jej zbiory i zasady korzystania – kl. I a, I b, II a, II b, III, IV, V, VI
2014/2015
- Karta katalogowa źródłem wiedzy o książce (prezentacja multimedialna) – kl. V
- Historia i zastosowanie telefonu (prezentacja multimedialna) – kl. IV, V i VI
- Pasowanie na Rycerza Książki – kl. I a i b
- Dzień Pluszowego Misia (prezentacja multimedialna) – kl. I a i b
- Potyczki ortograficzne – kl. V
- Wizyta w bibliotece, przypomnienie regulaminu, prezentacja najstarszych książek – kl. I
2013/2014
- I – Pasowanie na Rycerza Książki
- I i II – Dzień Pluszowego Misia (prezentacja multimedialna)
- II – Poznajemy budowę książki
- VI – Reklama – informacja czy manipulacja?
- II – W krainie lodu – praca z lekturą Zaczarowana zagroda
- III – Karta katalogowa źródłem wiedzy o książce (prezentacja multimedialna)
- V – ćwiczenia gramatyczno-ortograficzne (4 lekcje)
- VI – ćwiczenia gramatyczno-ortograficzne (3 lekcje)
2012/2013
- zajęcia w gr. 0 „a” – nauka recytacji wierszy
- zajęcia w gr. „0” a – Sztuka pięknej recytacji (praca zbiorowa, udział
w przesłuchaniach przed konkursem recytatorskim) - V i VI Karta katalogowa źródłem wiedzy o książce (prezentacja multimedialna)
- IV, V, VI – Doskonalenie umiejętności czytania ze zrozumieniem
2011/2012
- „Dlaczego nazywam się Plastuś?” – zabawy słowno-plastyczne z wykorzystaniem utworu Plastusiowy pamiętnik Marii Kownackiej.
- Książka moim przyjacielem.
- Podróż do Krainy Bajek i Baśni.
- Czy ta książka Cię zainteresuje?
- Czy umiesz słuchać i przekazywać informacje?
- Jak media wpływają na zwyczaje i zainteresowania ludzi?
- Dlaczego warto czytać książki?
- Sposoby komunikowania się – mowa werbalna i niewerbalna.
- Porozmawiajmy o szczęściu i jego symbolach.
- Uprzejmość – trudna to sztuka” – poznajemy baśń pt. Wróżki Ch. Perrault
- Dlaczego warto być uprzejmym? – odpowiada Ch. Perrault.
- Jak powstało pismo?
- Wyjaśniamy znaczenie związków frazeologicznych – praca ze słownikiem.
- „Hałaśliwe” wyrazy – analiza zasad ich pisowni.
- Gramatyka, co z głowy nie umyka – ćwiczenia.
- O czasowniku wiem wszystko! – ćwiczenia.