Wycieczka klasy VII do Sandomierza

10 października br. klasa VII wraz z wychowawcą p. Anną Pacek oraz p. Anetą Sztaf-Marciak wybrała się do Sandomierza. Dzień nie zapowiadał się zbyt dobrze, nad naszą częścią kraju unosiły się gęste mgły, było zimno i ponuro. Jakież było nasze zdziwienie, gdy po wjeździe do Sandomierza mgły zniknęły i przywitało nas piękne słońce.

Pierwszym punktem wyjazdu był spacer przecudnej urody wąwozem królowej Jadwigi, potem wspięliśmy się na zamkowe wzgórze. Zwiedzając zamek zobaczyliśmy szereg wystaw m.in. wystawę poświęconą życiu i twórczości Jarosława Iwaszkiewicza, wystawę archeologiczną a także zobaczyliśmy niezwykłe przedmioty wykonane z wydobywanego na Sandomierszczyźnie kamienia – krzemienia pasiastego, zwanego też kamieniem optymizmu. Następnie przeszliśmy przez najstarszą część miasta, dotarliśmy na słynny rynek a po zjedzeniu obiadu udaliśmy się do „Świata Ojca Mateusza”. Uczniowie mogli zobaczyć wnętrza znane z serialu a także zrobić sobie zdjęcia z figurami woskowymi wzorowanymi na aktorach. Każdy miał okazję usiąść w kuchni Natalii, spotkać Pluskwę czy znaleźć się w celi aresztu.

Sandomierz rozkochał w sobie wszystkich, z żalem wracaliśmy do domu. Wierzymy, że nie było to nasze ostatnie spotkanie.